Toată lumea care este în pas cu vremurile are un site. Se spune că așa ajungi la mai mulți clienți. În parte așa ar fi. Spun în parte pentru că sunt site-uri la care nu se ajunge mai deloc. De ce? Pentru că firmele care indexează site-urile nu au niciun interes să te țină în indecșii lor în poziții bune dacă nu plătești.
Google este cel mai scump și cel mai neserios partener de publicitate, deși este cel mai folosit motor de căutare a informațiilor pe internet de către utilizatori. Grav este că la Google nici atunci când plătești, dacă nu licitezi un preț de cele mai multe ori absurd de mare, nu ajungi să apari în indecșii lor nici în a patra pagină de răspunsuri la căutări. La observațiile făcute asupra rezultatelor slabe oferite după setarea anunțurilor, au avut ca soluție doar creșterea permanentă a bugetului de publicitate pentru licitare automată a costului per click. Adică ei iau bani din contul tău atât cât vor ei pentru ca tu să apari în indecși într-o poziție avantajoasă. A se înțelege că nu pe prima pagină. Aceea este rezervată celor cu bugete de publicitate la care nici nu visezi. Prima pagină de rezultate, de multe ori nu include decât anunțurile plătite. Rezultă că plătești un serviciu viciat de valoarea costurilor. Mai exact arunci cu banii pe fereastră.
Facebook nu te indexează. Dacă faci publicitate la Facebook, îți promit că mesajul tău va ajunge la publicul țintă pe care îl setezi tu, într-un număr de afișări pe care ți le aproximează și ți le comunică din start. Este doar o declarație, în realitate îți afișează spotul oriunde. Iar cu utilizatorii aplicației care refuză fișierele cookie pentru urmărirea comportamentului pe platformă, ce facem? Deci nu plătești pentru publicitate țintită, în interesul tău. Aceste lucruri au fost verificate în timp prin utilizarea mai multor conturi de aplicație cu caracteristici asemănătoare, tocmai pentru confirmarea promisiunilor. Nu s-au confirmat pe niciun cont. La Facebook, un alt serviciu viciat este că se plătește și pentru aprecieri false ale paginilor tot prin publicitatea plătită.
Aceste practici denaturează realitatea din piața de publicitate, nu oferă rezultatele promise, iar cel care face publicitate, dacă are un buget restrâns plătește publicitate aproape degeaba.
Lăcomia acestor giganți se alimentează din buzunarele celor care nu au timp, cunoștințe și resurse pentru verificări.
Concluzia ? Inechitate, bani cheltuiți fără rezultate.
Soluții ? Noi alternative pentru publicitate.
Un astfel de exemplu este proiectul Bizzfinder, care îți face publicitate specializat - afaceri românești în spațiul european, onest, transparent, prin proceduri și scheme pe înțelesul tău, la un preț mai mult decât decent.
Și ar mai fi practica SEO, cel mai rentabil mecanism de creștere a afacerilor, pe termen mediu și lung.
Robert Alecu
Specialist Web SEO Database
https://roawdb.eu/seo
*
961 vizite